Graphical designers & artistic wizzes - Kolla här!

bild grafisk annons.png

Är du en frilansande grafisk designer med artistisk touch? Vi söker nämligen en sådan som kan vara en förlängning av vårt Brand Experience team.

Vad jobbar vi med?

För oss är brand experience alla sätt att skapa beröringspunkter som ger en emotionell koppling. Varumärken och hur vi kommunicerar dessa handlar inte bara om vad och hur, men även om varför. Därför startar och slutar vi alltid i kunden. Slutkonsumenten. Du och jag. Vem är det vi riktar oss mot och vad skulle han eller hon vilja höra? Vilken historia är dom intresserad av? Varför skall dom vilja vara en del av just detta varumärke?

Ibland är det enkelt, det handlar om att anpassa och skapa en stark känsla med form och färg. Andra gånger handlar det om att verkligen tolka och översätta, knyta ihop, förstå och skapa upplevelsen. Det kan vara mässor, events, lanseringar och större och mindre koncept-installationer, men även tryckt material och profilmaterial. Men världen är ju rund och för oss betyder det att vi även gör digitalt material, bild, video och animation.

Vi vill därför hitta en person som kan fungera som vår extra boost, den extra växeln eller vårt hemliga vapen och ace up our sleeve. Den här superstjärnan som kan bidra till flexibilitet och möjligheten att skala upp vårt power-crew när våra peak-vågar kommer och projekten är alldeles för roliga för att tacka nej till!

Alla så här bra möjligheter har såklart några förutsättningar och hos oss är dessa:

Vår kompis Adobe Suite: krav att du är ”fluent” i Photoshop, Illustrator och InDesign.

Eftersom digitalt också rör sig oftare och oftare så är det meriterande om du också har en god och positiv relation till After Effects och Premiere.

Färg och form, samt layout och typografi, är avgörande för att skapa upplevelser. Speciellt när man skall skapa upplevelser för olika varumärken med många olika grafiska mallar och profiler. På samma sätt som det är svårt att spela musik om man är tondöv, behöver det vara en naturlig del av dig att hantera färg, form, layout och typografi.

Att jobba på byrå kräver sitt. Det är fart och fläkt, en positiv grundinställning, ett starkt team där ingen individ är viktigare än laget. Det kan låta klyschigt, men för oss blir det roligare så. Vi spenderar mycket tid tillsammans och vi tycker att livet skall vara kul! Dessutom jobbar vi med många kunder och projekt, samtidigt, hela tiden och på varandra så man måste verkligen ha förmåga att hoppa in och ut i ljusets hastighet. Helt enkelt en skön, rolig och positiv person!

Erfarenhet av digital produktion och tryckoriginal är även det lite sköna måsten att ha med i bagaget.

Vad tror du? Är du den som kommer inflygande med den sista biten i vårt pussel?

Frågor eller rakt av intresserad? Skicka ett mail till Head of Brand Experience Kristine Lium, kristine.lium@glnordic.com